27 juli onze 3e hele dag in Belum Rainforest

27 juli 2015

Vanochtend een prive gids gehuurd die ons over Banding Island begeleid. Oerwoud waar ook wel olifanten, tijgers en ander wild voorkomt. De dieren zwemmen dan er naar toe. Het is overigens nu niet te verwachten dat we ze tegenkomen omdat ze recentelijk al al het jonge blad hebben verorberd dn dus pas over een tijdje weerkomen. Hij adviseerde ons wel om in het donker een half uur oostelijk te rijden naar een r&r voor chauffeurs. De kans is dan groot dat olifanten oversteken vooral als het geregend heeft. Na edn heel mooie wandeling door het bos, met heel veel informatie van de gids over dieren en planten, komen we aan bij een basecamp op het puntje van het eilande. Koffie, en dan met de boot weer terug. Onderweg nog een slang zien zwemmen die bijna nog de boot insprong. De middag aan het zwembad verblevdn en de jongens zijn nog wezen bamboeraften op het meer. 's Avonds met de auto een half uur naar het oosten. Gegeten (nasi ayam kost 5 ringit, 1,25 euro) tijdens een enorme regenbui in de r&r. Terug in de regenbui, geen olifanten, jammer. Een potje hartenjagen en naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl